To Know or Not to Know?

 

It's made me think and trust me no one is more scared than me when I start to think!!! Haha
It got me thinking if you had the choice to know or not know when your time was up here on earth.!!!
Yes I know the masses would vote probably around 94% to "No" they don't want to know 
2% wouldn't probably know or understand the question lol
That leaves 4% of us like me that would say you know what hit me with it.....!!!
Yes I know it's not for everyone and I get that.!
I'd like to think that if I had known my time here on earth, I'd lived a much fuller existence.!!!
I'd be cramming activities and adventures in my life like food down my gullet.!!!
To those who say I'd rather not well here's a spin on the wagon wheel for you lol
In a world we embrace now everything is about knowing, we have cell phones telling us information 24/7, knowing where we are, what time it is, who has emailed us etc...
When you travel out of state or in state in your vehicles I bet most of you have a GPS of some sort telling your time, your speed, your estimated time of arrival.
When you order fast food you already know what your gonna order haha.
You don't go up to the teller and say you know what I don't want to know what I want so surprise me :)
Everything in life we sort of know or predict what who or where we will be so why not throw one more on the pile.!!!!!
Wouldn't you think you'd light that fire underneath yourself if you knew you had like ex amount of days left.
Maybe peace that bridge with someone you're been putting off for years.
On your last few days or hour you could have your favourite meal and watch or listen to a favourite movie or songs.
Plus you wouldn't tolerate B.S in your life and or fake people cause you'd be like " I've got two months left and id be dammed if I'm gonna spend it with you.!!
Just saying that's all...
Well it's midnight here and I'll respond to the hate mail tomorrow haha kidding :) 
Us clowns don't get hate mail 
I'm off to never never land and be Peter pan goodnight 
 
P.s ( what are you reading this for I said goodnight ) hahah gotcha 
To leave a comment, please sign in with
or or

Comments (31)

  1. gramm

    I’m in the 94% I guess. The anxiety and stress of knowing would make my time left no fun. I would also be balling my eyes out every day that I looked at my grandchildren knowing I may not be there to watch them grow up, etc. (this of course if I was going before them) I guess that could go both ways. I like surprises, I don’t want to know. I MIGHT also get a little out of hand with someone who pissed me off (especially if alcohol is involved) then I could spend my remainder in jail. And that would SUCK!

    December 10, 2015
    1. wonderwall79

      Hahahaha oh how you make this clown laugh.!!!
      Yeah I get your point yes indeed when someone ticks you off that bad I could find myself rolling him up in my circus tent and finding a burial spot haha.!!
      I’ve always been inclined to know myself than again I haven’t much more to lose in life apart from my circus tent hahaha
      Be interesting tho how much people would want to know?
      If any

      December 10, 2015
      1. SEC

        I thought you were consorting with Peter Pan, whacha doin here?

        January 04, 2016
        1. wonderwall79

          Hahaha it makes me feel mortal hahaha

          January 04, 2016
          1. SEC

            January 04, 2016
            1. wonderwall79

              Lol

              January 04, 2016
  2. aivz

    Two months left? What you mean by that? Yes, every now and then, we can be challenged. No one literrally knows when we will die,but all of us knows how to spend our life. Its good that you know that its not to spend with wrong people and things. And man , you are a good person..

    December 10, 2015
    1. wonderwall79

      Oh yeah that two months was only an example it wasn’t meant that I have only two months left sorry
      Yes to spend our time wisely is all any of us can really do!!!
      Thank you always for the compliment

      December 10, 2015
  3. starsinhereyes

    Wow you really were thinking lots when you wrote this , and like I said before and you told me too live in the now not the next day or 2 months or whatever it may be . I am proud to have you as a friend and can’t wait for many many more conversations and years to come

    December 10, 2015
  4. wonderwall79

    thank you as always friend yeah it was a narly question haha
    Yeah I guess me being a now man has its good points and it’s not so good points lol
    Yes indeed many more years to come
    Thank you

    December 10, 2015
    1. starsinhereyes

      I know it was a question and yes indeed many more years to come and you are right about the good points and not so good but what we need to remember is a healthy balance , I was going to write something the other day about how we are always coming to this site to ask questions of other people and how they completely misunderstand what we are trying to do , we put our thoughts to words and well things happen don’t they. I didn’t put the post up because well I didn’t want to offend anyone . you keep writing because you will always have a reader

      December 10, 2015
      1. wonderwall79

        Hahaha yeah I know what you mean it’s funny how we interpret others writings and we go off in a whole separate way than what they were originally asking lol
        Chinese whispers I guess lol
        Yeah I guess people have a choice if they don’t like it they don’t have to comment hahah
        You should post it always good to read material

        December 10, 2015
        1. starsinhereyes

          Oh man that is the funny part of blogging people write stuff and in the comments its way different then what you are talking about , its like you putting 2 months and people think you are dying when really you were just giving a suggestion .

          December 10, 2015
          1. wonderwall79

            Haha yeah funny
            I guess that’s human nature

            December 11, 2015
            1. starsinhereyes

              Very human nature I guess

              December 11, 2015
  5. dreamshadow59

    Really liked this post…

    December 10, 2015
    1. wonderwall79

      Thank you very much

      December 10, 2015
  6. cjb321

    Don’t want to know the why’s and wherefore’s of my last days. Rather slide into them slowly, kicking and screaming. lol

    December 10, 2015
    1. wonderwall79

      Haha yeah that’s true and very funny

      December 10, 2015
  7. macabre360

    Oh hell yea I’d wanna know. This way I can calculate how much dept I can build up partyin’ my feathered ass off without worrying to pay back. Which would most likely do me in a bit B4 my deadline showed up.

    December 12, 2015
    1. wonderwall79

      Hahahahah I think that’s the best answer yet
      Yeah I’d be an outlaw with too much whiskey and probably end up shooting me self in the foot trying to get my gun out being doc holiday haha.
      Now you got me thinking

      December 12, 2015
  8. lily01

    To an extent i would love to know so time spent with loved ones was so precious and i agree with how it would change our life for the better. However maybe the reason we don’t know is because if did we would waste time worrying about it or even try and change it, for example if you were to die in a car crash and you knew, surely you wouldn’t get in the car because you know what will happen. Also i would say that i wouldn’t won’t to know because there are some people i would just not be able to say goodbye to, as it would be just too damn hard in my opinion. Maybe my thoughts would be different if maybe we had the chance but i don’t know if it would. I am also saying this because my grandad has an estimated time left before he dies and i hate knowing because i never know when the last time i am going to see him is and i worry when i am with him because i never want a time where he isn’t there. He is my world so maybe thats why my thoughts are different but if we could maybe my thoughts would change.

    January 04, 2016
    1. wonderwall79

      Hi there yes yes I understand completely what you mean here, I guess what your fearing I’ve had the misfortune of it happening twice recently and it has sent shock waves of devastation through my world.
      I guess I had only thought yes I’d know from being on the other side , that I could or would have used my time so more efficiently if I had of known as it feels I could have told the people I lost or spent more time with them had I known when they were going in a sense , I guess regretting was inevitable after loss, I do agree with you if you died in a car crash on a certain day you wouldn’t be in a car on that day and you’d try to avert the inevitable
      Your answer was excellent and I can’t fault it at all haha

      January 04, 2016
      1. lily01

        thank you, I’m glad you wrote this because it really did get me thinking and what it would be like before i lost many family members in the past year.

        January 04, 2016
        1. wonderwall79

          Your most welcome yes, life truly can turn on a dime, yeah it’s been 3 years of sifting through the rubble for me not sure if I’ll ever get thru it , but just know how to manage it better
          All the best and to remember the fallen , well they are never truly gone

          January 04, 2016
          1. lily01

            I would really like it if you could message me whenever you have time because i would like to hear more about your thoughts

            January 04, 2016
            1. wonderwall79

              It would be an honour and just an idea if it gets too personal there’s always a private message .
              I use it every now and then if I don’t want to let the whole world know things that are too personal cause you always get a bad person commenting and they say thing to try and get under your skin !!!!
              Like wise

              January 04, 2016
  9. lily01

    well you can private message me whenever to carry on our conversation

    January 04, 2016
  10. wirelessguru1

    Where did you come out with these percentages!?

    January 04, 2016
  11. wonderwall79

    Haha I read it somewhere it’s been awhile I can’t remember where tho some survey I think????

    January 04, 2016